ЗАТВЕРДЖЕНО

Звенигородською районною радою

реєстраційний №10-6

від 09 грудня 2016 року

Голова Звенигородської районної ради

___________________В.П. Кучер

СТАТУТ

ВІЛЬХОВЕЦЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД – ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

І-ІІІ СТУПЕНІВ» ІМЕНІ ГЕРОЯ УКРАЇНИ

В’ЯЧЕСЛАВА ЧОРНОВОЛА » ЗВЕНИГОРОДСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(зі змінами та доповненнями викладений у новій редакції)

ПОГОДЖЕНО

Начальник відділу освіти

Звенигородської райдержадміністрації

___________________Л. А. Кочерга

«____»______________20___р.

с. Вільховець Звенигородський р-н

1 Загальні положення

1.1. Вільховецькому навчально-виховному комплексу «дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів» Звенигородської районної ради Черкаської області імені Героя України В’ячеслава Чорновола являється об’єктом районної комунальної власності в питаннях господарської діяльності та управління майном школи підзвітна і підконтрольна Звенигородській районній раді.

1.2. Юридична адреса: 20260 Черкаська область Звенигородський район село Вільховець провулок Шкільний тел. 90-2-30

Повне найменування:

ВІЛЬХОВЕЦЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД – ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД І-ІІІ СТУПЕНІВ» ІМЕНІ ГЕРОЯ УКРАЇНИ В’ЯЧЕСЛАВА ЧОРНОВОЛА » ЗВЕНИГОРОДСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Скорочене найменування:

ВІЛЬХОВЕЦЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

1.3. Вільховецький навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів» Звенигородської районної ради Черкаської області імені Героя України В’ячеслава Чорновола є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер і спец рахунок у відділі освіти.

1.4. Засновником Вільховецького навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів» Звенигородської районної ради Черкаської області імені Героя України В’ячеслава Чорновола (далі – навчально-виховний комплекс) є Звенигородська районна рада.

1.5. Навчально-виховний комплекс є правонаступником Вільховецького навчально-виховного комплексу «дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів» Звенигородської районної ради Черкаської області с. Вільховець Звенигородського району Черкаської області.

1.6. Головною метою навчально-виховного комплексу є створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, учня, забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, формування гармонійної особистості.

1.7. Головними завданнями навчального закладу є :

1. Створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, учня;

Створення умов для здобуття дітьми дошкільного віку, учнями безперервної дошкільної та загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти, розвитку їх творчих здібностей і нахилів;

Забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

Виховання громадянина України;

1. Виховання шанобливого ставлення до родини, повага до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

2. Формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної свідомості, підготовленої до професійного самовизначення;

3. Виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав та свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

4. Розвиток особистості учня , його здібностей і обдарувань , наукового світогляду;

5. Реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

6. Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності;

7. Формування засад здорового способу життя , збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

8. Створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу , людину і суспільство.

1.8. Навчально-виховний комплекс у своїй діяльності керується Конституцією України , Закону України "Про освіту", "Про загальну серед­ню освіту" , "Про дошкільну освіту ", інших нормативно-правових актів , Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Поло­женням про навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад Загальноосвітній навчальний заклад І-Ш ступенів", власним статутом.

1.9. Навчально-виховний комплекс самостійно приймає рішення і здійснює в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством Украї­ни та власним статутом;

1.10. Навчально-виховний комплекс несе відповідальність перед собою , суспільством і державою за :

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої

- виробничої, наукової діяльності;

- дотримання фінансової дисципліни.

1.11. У навчально-виховному комплексі визначена українська мова навчання,

запроваджено поглиблене вивчення української мови, географії і профілю навчання.

1.12. Навчально-виховний комплекс має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію ;
- визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власником (засновником) ;

- визначати варіативну частину робочого навчального плану;

- розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

-спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами, проводити науково-дослідну, пошукову роботу, шо не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади,

юридичних і фізичних осіб;

- використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України.

2. Організація навчально-виховного процесу

2.1.Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів -шкільного та дошкільного.

Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальнооосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти. До складу шкільного підрозділу входять класи з поглибленим вивченням української мови та географії;

- у навчально-виховному комплексі (шкільний підрозділ) функціонують МО вчителів:

гуманітарного циклу; математично-природничого; початкових класів; класних керівників.

- навчальний рік у загальнооосвітньому закладі розпочинається 1 вересня Днем знань і закінчується у початкових класах - 31.05; у 5-11 класах -01.07.

Навчальний рік поділяється на семестри: перший 1.09 - 27.12: другий - 13.01 -01.07.

Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти віком від трьох до шести років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

- навчальний рік в дошкільному підрозділі розпочинається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) проводиться оздоровчий сезон дітей;

- приймання дітей дошкільного віку до навчально-виховного комплексу комунальної форми власності здійснюється на безконкурсній основі;

- до першого класу шкільного підрозділу переводяться діти, як правило, із шести років.

2.2. Порядок приймання та відрахування дітей дошкільного віку, учнів у навчально-виховному комплексі визначаються Положенням про загальноосвітній і дошкільний навчальні заклади.

2.3. Навчально-виховний комплекс планує свою роботу самостійно відповідно (перспективного, річного плану роботи. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи комплексу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педрадою комплексу.

2.4.Основним документом, що регулює навчально-виховний процес в НВК є: робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

Робочий навчальний план навчально-виховного комплексу державної і комунальної форм власності погоджується педрадою НВК і затверджується відділом освіти райдержадміністрації. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи.

2.5. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчально-виховного комплексу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, педагогічні технології, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів, базового компонента дошкільної освіти.

2.6. Навчально-виховний комплекс здійснює навчально-виховний процес за очною 5 - денною формою занять.

2.7. Зарахування дітей дошкільного віку та учнів здійснюється за наказом директора комплексу на підставі особистої заяви (батьків або осіб, що їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також

свідоцтв про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (для учнів 2-11 класів).

У разі потреби учень, діти дошкільного віку можуть перейти протягом будь- якого року навчання до іншого закладу (при наявності особової справи учня,

2.8. Для учнів 1-4 класів навчально-виховного комплексу за бажанням учнів батьків створюється група продовженого дня (при наявності належної матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу та за погодженням відділу освіти). Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора комплексу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють). Визначається такий режим роботи ГПД щоденно з 11 -12 - 17 години.

2.9. Навчально-виховний процес у дошкільному підрозділі навчально-виховного комплексу здійснюється за програмами розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, затвердженими МОН України.

2.10.Відволікання учнів від навчальних занять та інші види діяльності

забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.11.Тривалість уроків у шкільному підрозділі навчально-виховного комплексу становить:

- у 1 класах - 35 хвилин, у других - четвертих - 40 хвилин, у 5-11 класах - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням установ державної санепідемстанції та відділом освіти райдержадміністрації.

2.12. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладомуроків, що складається на кожний семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується ПК комплексу і санепідемстанцією та затверджується директором.

Тижневий режим роботи в навчально-виховному комплексі фіксується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів і дітей дошкільного віку та розвиток їх творчих здібностей і нахилів, обдаровань.

2.13. В шкільному підрозділі навчально-виховного комплексу зміст і обсяг, характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.14. Визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої 12-бальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів.

У першому і другому класі дається словесна оцінка досягнень учнів у

навчанні за рішенням педради. У документі про освіту (табелі, свідоцтві,

атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік, державну підсумкову атестацію.

2.15. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання проводяться до учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.16. Порядок переведення та випуск учнів навчального заклад визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних заклад системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності наказом МОН України від 05.02.2001 р. № 44 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції

України від 08.02.2001 р. за №1200/5311.

2.17 При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.

2.18.Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про підсумкову державну атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України 14.12 ;588 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 19.12.2000р. №925/5146

2.19.Учням, які закінчили певний ступень навчального закладу, видається відповідний документ про освіту: по закінченні початкової школи - табель успішності; по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту; по закінченні навчального закладу — атестат про повну загальну середню освіту.

2.20. Медичне обслуговування та організація харчування дітей дошкільного віку, учнів у навчально-виховному комплексі здійснюється відповідно до законодавства.

2.21. У дошкільному підрозділі навчально-виховного комплексу встановлене 2-разове харчування. Контроль за організацією харчування, закладкою продуктів харчування, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів покладається на медичного працівника та на керівника НВК.

2.22. Медичне обслуговування дітей в навчально-виховному комплексі здїйснюється органом охорони здоров’я на безоплатній основі (дільнича лікарня, районна лікарня)

2.23. Медичний працівник здійснює профілактичні заходи (проведення оглядів), контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей комплексу, організацією фізичного виховання, загартування, дотримання санітарно-гїгієнічних норм і правил, режимом та якістю харчування.

2.24. Навчально-виховний комплекс надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

2.25. Режим роботи навчально-виховного комплексу (його підрозділів) встановлюється засновником (власником) відповідно до законодавства про освіту.

3. Учасники навчально-виховного процесу:

3.1.Учасниками навчально-виховного процесу в навчально-виховному комплексі є:

- діти дошкільного віку ,учні, керівники, педагогічні працівники, педагог-організатор, соціальний педагог; заступники керівника, медичний працівник, обслуговуючий персонал, батьки.

3.2. Права і обовязки дітей, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу визначаються чинним законодавством та цим статутом.

3.3 Учні мають право:

-на вибір форм навчання, факультативів, позашкільних та позакласних занять, на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною культурно-спортивною базою навчального комплексу, на доступ до інформації з усіх галузей знань, брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, брати участь в роботі органів громадського самоврядування, брати участь в клубах, гуртках, секціях, об'єднаннях; на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність; небезпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.4Учні зобов'язані:

Оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень, дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку ,бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм

брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством, дотримуватися правил особистої гігієни.

3.5. Права дитини у сфері дошкільної освіти:

- безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання, захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку, здоровий спосіб життя; захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також фізичного та психічного насильства, приниження її гідності.

3.6. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.

3.7. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", інші нормативно-правові акти.

3.8. Педагогічні працівники мають право на:

- захист професійної честі, гідності;

- самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів (вихованців);

- участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного

процесу;

- проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної пошукової роботи, виявлення педагогічної ініціативи;

- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання; участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- отримання пенсії, в тому числі і за вислугу років в порядку, визначеному законодавством України.

3.9. Педагогічні працівники зобов’язані:

- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;

- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя, сприяти зростанню іміджу навчального закладу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

- виховувати в дітей повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- дотримуватися педагогічної етики, моралі поважати гідність учнів;

- захищати учнів, дітей дошкільного віку від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;

- виконувати статут навчально-виховного комплексу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

- виконувати накази і розпорядження керівника навчально-виховного комплексу, органів управління освітою;

- брати участь у роботі педагогічної ради.

3.10.У НВК обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм власності. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.11. Педагогічні працівники , які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку школи, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.12. Батьки та особи, які їх замінюють мають право;

- обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування, звертатись до органів управління освітою, керівника НВК і органів громадського самоврядування з питань навчання і виховання дітей;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази НВК;

- стати на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування школи та у відповідних державних, судових органах.

3.13. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:

- забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання, постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей, поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї державної та рідної мови, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів, виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.4. Представники громадськості мають право:

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в НВК; - керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями,

сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню НВК;

• проводити консультації для педагогічних працівників; брати участь в організації навчально-виховного процесу;

3.15. Представники громадськості зобов'язані: дотримуватися статуту школи, виконувати накази та розпорядження керівника НВК, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, тютюну, тощо.

4.Управління навчальним процесом

4.1. Управління НВК здійснюється її засновником Звенигородською
районною радою та відділом освіти райдержадміністрації. Безпосереднє керівництво здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як три роки. Призначення та звільнення директора здійснюється відділом освіти районної державної адміністрації з попереднім погодженням з районною радою та після надання

нею відповідної згоди. Призначення та звільнення заступника директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.

4.2. Вищим органом громадського самоврядування НВК є загальну збори,

що скликаються не менше одного разу на рік. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій

в рівній :працівників НВК — зборами трудового колективу;

учнів НВК другого-третього ступеня — класними зборами; батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників школи, учнів, батьків і представників громадськості. Термін їх повноважень становить один рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради НВК, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор НВК. засновник.

Загальні збори :

- обирають раду НВК, її голову, встановлюють термін їх повноважень, заслуховують звіт директора і голови ради НВК,

розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності НВК, затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності НВК,приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.3. У період між загальними зборами діє рада НВК.

4.3.1. Метою ради діяльності є: сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу, об'єднання зусиль педагогічного і Учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку НВК та удосконалення навчально-виховного процесу; і формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління НВК; розширення колегіальних форм управління НВК; підвищення ролі громадськості у вирішення питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.3.2. Основними завданнями ради є:

• підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

• визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку НВК та сприяння організаційно - педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

• формування навичок здорового способу життя;

- створення належного педагогічного клімату в НВК;

- сприяння духовному, фізичному розвитку дітей дошкільного віку, учнів та набуття ними соціального досвіду;

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів, творчих пошук дослідно -експериментальної роботи педагогів;

ініціювання дій, , що сприяли б неухильному виконанню положень чинного

законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння

пошуку, підтримки обдарованих дітей;

зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та НВК з метою

забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.3.3.До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-Ш ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначається загальними зборами НВК. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

43. Рада НВК діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи суспільства держави ,дотримання вимог законодавства України, колегіальності ухвалення рішень, добровільності і рівноправності членства. гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань проводиться 4 рази на рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора НВК , а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать законодавству України та Статуту НВК, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють , та громадськості.

У разі незгоди адміністрації НВК з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету НВК.

4.3.5. Очолює раду НВК голова, який обирається із складу ради. Голова може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісії і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності НВК, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.3.6. Рада НВК:

*організовує виконання рішень загальних зборів;

*вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання,

вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

*спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи НВК та

здійснює контроль за його виконанням;

*разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту НВК; затверджує режим роботи НВК;

*сприяє формуванню мережі класів НВК, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

*приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників НВК золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні"" або срібною медаллю "За досягнення у навчанні" та нагородження учнів похвальними листами "За високі досягнення у навчанні" та похвальними грамотами "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів";

- разом з педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів;

- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік,

- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

- вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає

громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями; розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, І приймає рішення з надання матеріальної допомоги учням;

- розглядає питання родинного виховання; бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах; сприяє педагогічній освіті батьків;

сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

- розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи НВК;

вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій та зміст їх роботи визначається радою.

4.6. Директор НВК:

здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового І кваліфікаційного рівня працівників; організовує навчально-виховний процес;

забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу; створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів; забезпечує права учнів, дітей дошкільного віку на захист їх від будь-яких

форм фізичного або психічного насильства; призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;

контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів; здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність; розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами; видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов'язки працівників школи; створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання; несе відповідальність за виконання перед учнями, батьками, педагогічними працівниками. та загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади, тощо.

4.7. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором НВК і затверджується відділом освіти райдержадміністрації.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження та ставок протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що

передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.8. У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор НВК.

4.9. Педагогічна рада розглядає питання:

удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи НВК; переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників; розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

- морального та матеріального заохочення учнів та працівників НВК.

4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб школи. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх
доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.

4.11. Учнівські збори закладу освіти (класу) — колективний орган
учнівського самоврядування.

Основною структурною ланкою є клас — колектив учнів, що формується з метою виконання завдань закладу на основі їхніх вікових або психофізичних особливостей, рівня розвитку.

Учнівські збори закладу освіти (класу): обирають питання організації навчання, діяльності і дозвілля учнівського колективу.

У НВК можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

5. Матеріально-технічна база

5.1. Матеріально-технічна база НВК будівлі, споруди, землю, комунікації,
обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності,
вартість яких відображено в балансі НВК.

5.2. Майно НВК належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства. рішення про заснування і статуту НВК.

5.3. НВК відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна НВК проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, НВК внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу база НВК складається:
навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної), а також спортивного, бібліотеки , архіву, радіоцентру, комп'ютерного кабінетів, їдальні, груп дітей
дошкільного віку.

5.6Відповідно до рішення виконкому сільради НВК має земельну ділянку, де розміщуються господарські будівлі, тощо.

6. Фінансово-господарська діяльність

6.1. Фінансово-господарська діяльність НВК здійснюється на основі його кошторису.

6.2. Джерелами формування кошторису НВК є:

- кошти засновника відділу освіти райдержадміністрації;

- (загальноосвітніх навчальних закладів) у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти.

6.3. У навчальному закладі державної чи комунальної форм власності створюється фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів, дітей дошкільного віку за рахунок коштів засновників та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших

джерел.

Кошти фонду загального обов’язкового навчання та утримання дітей дошкільного віку зберігаються на рахунку цього НВК в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором школи. Облік і використання коштів фонду загального обов'язкового навчання,утриманнядітей дошкільного віку здійснюється НВК згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради НВК відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов'язкового навчання здійснюють органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, органи управління освітою

6.4. НВК має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користування послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.5.Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в НВК визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким

Підпорядковані навчальні заклади. За рішенням засновника НВК бухгалтерський облік може здійснювати самостійно або через централізовану бухгалтерію.

6.6. Звітність про діяльність НВК встановлюється відповідно до законодавства.

6.7. Штатні розписи НВК встановлюються відділом освіти на основі Типових штатних нормативів, затверджених МОН за погодженням з Мінфіном.

7. Міжнародне співробітництво

7.1. НВК за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями

7.2. НВК має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.

8.Контроль за діяльністю НВК

8.1. Державний контроль за діяльністю НВК здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері дошкільної та загальної освіти.

8.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, відділ освіти райдержадміністрації.

8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю НВК є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку,

встановленому Міністерством освіти і науки України.

8.4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) школи з
пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і

періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірка з питань, не пов’язана з навчально-виховною діяльністю, проводиться відділом освіти радмайдержадмііністрації.

9. Реорганізація або ліквідація НВК

9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію НВК приймає засновник, Реорганізація НВК відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно НВК, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

9.3. У випадку реорганізації права та зобов'язання НВК переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

Директор Вільховецького НВК А.В.Дідусенко

Кiлькiсть переглядiв: 197
Кiлькiсть переглядiв: 149

Коментарi